EF » EFnet » EFnews » Oskrbovalna veriga podjetij v tujini: “Podjetje, ki ne izpolnjuje obljub svojim strankam, vodi v propad”

Oskrbovalna veriga podjetij v tujini: “Podjetje, ki ne izpolnjuje obljub svojim strankam, vodi v propad”

02.02.2016

V četrtek, 28. januarja 2016, je na Ekonomski fakulteti (EF) v okviru konference “Future of Manufacturing & Supply Chain Excellence” že drugič potekala razprava na temo oskrbovalnih verig v storitvenih in proizvodnih podjetjih. Govorci, uspešni poslovneži multinacionalnih podjetij, so predstavili najboljše prakse oskrbovalnih verig in njihove uspešne strategije.

V uvodnem nagovoru je dekanja EF, prof. dr. Metka Tekavčič, izpostavila pomembnost pridobljenega znanja v poslovnih šolah in njegovo implementacijo v poslovnem svetu kot ključ do uspeha v poslu. S tem se je strinjal tudi Roeland Baaijens, izvršni direktor logistike v podjetju Hilti, ki ima prav tako več let delovnih izkušenj v podjetju Nestle. Hilti je proizvajalec visokotehnološke gradbene opreme na svetovni ravni. „Če želimo postati eno izmed uspešnih vodilnih podjetij na svetu, moramo poslušati svoje kupce in ustreči njihovim potrebam,“  je pojasnil Roeland Baaijens. Vse več podjetij si želi pridobiti kupce z obljubami, ki jih  na koncu ne izpolnijo. Potrebno je narediti podrobno raziskavo trga, da bi bližje spoznali svoje konkurente in potrošnike, je dejal Baaijens in pri tem še izpostavil: „Hilti je predstavljen v očeh kupca kot zanesljivo, kakovostno in zaupanja vredno podjetje, hkrati pa vedno znova stremimo k temu, da  obdržimo čim več kupcev.“

Tomislav Čorak, principal — član vodstvenega tima za CEE, The Boston Consulting Group, je opozoril na glavne trende v dobavni verigi. Udeležence je izzval z vprašanji o magični točki med vitkim poslovanjem in sočasnem učinkovitim odzivanjem na potrebe kupcev v vsakem trenutku ter vpeljevanjem učinkovite podatkovne analitike v oskrbovalno verigo. “Svetovne organizacije se danes ukvarjajo izključno z izzivi,  kako zajeti in izkoristiti ogromne količine podatkov, medtem ko se v naši regiji na žalost dobršen del podjetij še vedno bori s premostitvijo ovir med nabavo, proizvodnjo, logistiko in prodajo,” je bil kritičen Čorak. Dodal je, da je integrirana dobavna veriga rešitev teh težav  in svetoval uvedbo sistema dobavne verige, ki temelji na povpraševanju kupcev (demand driven supply chain), saj omogoča prepolovitev časa dobave proizvoda, kar ima neposredni učinek na zmanjšanje zalog tudi do 30 odstotkov.

Razpravljavci okrogle mize na temo »Lean and Agile Supply Chain« so bili predstavniki podjetij Symphony EYC, Nestle Adriatic, d. o. o., Gorenje, d. d., Ursa in Lek, d. d. Prihodnost vidijo v trajnostni oskrbovalni verigi. Označujejo  jo kot strateško funkcijo, ki podjetjem omogoča večjo fleksibilnost dobave in nižje zaloge. Peter Kukovica, član uprave Gorenja, odgovoren za področje upravljanja dobavne verige, je pojasnil kompleksnost Gorenjeve oskrbovalne verige ter kot prvi izziv, s katerim so se soočili, navedel zavedanje, da je dobavna veriga proces in da so vsi partnerji v tem na isti strani. Kukovica je namreč mnenja, da je “dobavna veriga tako dobra, kot je učinkovit njen najšibkejši člen.”

Marina Ristič, EEnews

efnewskvadrat

Zahvale za uspešno izvedbo konference gredo vsem podpornikom in sponzorjem, še posebej generalnemu sponzorju Symphony EYC, soorganizatorju Infoareni, našim partnerjem Pošti Slovenije, Združenju Manager, Združenju nabavnikov Slovenije in MSD, sponzorju SAP, programskemu partnerju The Boston Consulting Group in medijskem sponzorju Časniku Finance. Za pogostitev med odmori pa so poskrbeli Cockta, Barcaffe in E-branjevka.


Image gallery:

Related news

Publish your comment: