EF » EFnet » EFnews » Ognjen Kovačević: »Zgodba o človeku, ki je začrtal pot in linijo«

Ognjen Kovačević: »Zgodba o človeku, ki je začrtal pot in linijo«

11.01.2017

Novo leto je prineslo osvežitev tudi v Galerijo Ekonomske fakultete. 3. januarja  2017  je ta zadihala z deli gostujočega slikarja srbskega rodu, Ognjena Kovačevića. Umetnik je diplomiral na Fakulteti za uporabne umetnosti, Oddelek za restavratorstvo in konservatorstvo Univerze za umetnost v Beogradu, ter je trenutno zaposlen kot restavrator slik v Centralnem inštitutu za konservatorstvo.

 

Kovačević nam postreže z nenehno novimi podobami in strukturami, ki jih povezuje v populacijo razpršenih dogodkov. Lahko rečemo, da so njegova dela v nastajanju, brez zaključene podobe, a vendar pripeta na sedanjost, na ta trenutek, kar nam dodatno ozavesti minljivost bivanja. Umetnik izhaja iz svojih materialnih okoliščin, svojega procesa dela ne mehanizira ter se spretno izmika kategorizaciji določenega umetnostnega sloga. Kot sam pravi: »Moj navdih je življenje. S slikarstvom poskušam razumeti življenje, ga upodobiti in si ga na ta način pojasniti. Navdih so vprašanja, ki si jih zastavljam o vsem, kar se dogaja z mano, pa naj bo to dobro ali slabo. S slikanjem beležim te informacije in jim s tem poskušam dati nek smisel, da jih lahko povežem v logično celoto.«

Njegove edinstvene linije, pot in svetloba so plod domišljije, ki ne pozna meja. Podobe podzavesti in sanj spretno združi s kanoniziranimi avtorji, kot so Bukovski, Hemingway, Hesse, Popović, Beckmann, Picasso, Belmond in Renoir. Vendar le hipno, saj jih vselej pušča za sabo pod novimi nanosi barv. S tem dodatno poudarja minljivost prostora in časa. Kovačević  dodaja: »Na slikah sem upodobil znane umetnike, ki so mi pomembni zaradi stvari, ki sem se jih naučil od njih. So kot luči v temi – smerokazi. Mogoče so zato njihovi obrazi rdeči.«

Umetnik je do opazovalca iskren in nagovarja h komunikaciji. Lahko rečemo, da odpira prostor srečanja, ki hkrati izginja. Slike torej ne odtujujejo, temveč nosijo osvobodilno noto, saj njegov preplet realizma in abstrakcij vselej uzremo drugače.

Vljudno vas vabimo, da si tovrstno umetnost ogledate tudi sami in jo doživite na svoj način.

Medeja Kenda, EFnews

efnewskvadrat


Image gallery:

Related news

Publish your comment: