EF » EFnet » Novice » COBIK konferenca 2011: ”Od inovacij do uspešnih tržnih implementacij”

COBIK konferenca 2011: ”Od inovacij do uspešnih tržnih implementacij”

16.11.2011, ,

15. novembra 2011, se je na Ekonomski fakulteti v Ljubljani odvila 2. COBIK konferenca. Na dogodku se je zbralo preko 100 udeležencev, tako iz znanstveno-raziskovalnih kot iz podpornih in finančnih institucij.

Prof. dr. Maja Makovec Brenčič, predsednica Programskega sveta konference, je v svojem pozdravnem nagovoru poudarila, da je osnovna ideja COBIKA, enega od 8ih centrov odličnosti v Sloveniji, da s povezovanjem znanosti in gospodarstva ustvarijo čim več inovativnih prebojev in spin offov, ki s podjetniško idejo novih razvojnih dosežkov (izdelkov, storitev, rešitev) zaživijo na mednarodnih trgih.  Od tod tudi ideja letošnje 2. COBIK konference – Od inovacij do uspešnih tržnih implementacij. Nekatere analize in podatki namreč kažejo, da se Slovenija sicer postopno vzpenja v konkurenčni primerljivosti inovacijskih dosežkov držav, saj se je po kazalnikih Pro Inno Europe v letu 2011 uvrstila med države sledilke in tako napredovala iz skupine zmernih inovatorjev v skupino sledilcev.

Dr. Jana Kolar, MVZT, Direktorat za znanost in tehnologijo, je dodala, da je Slovenija v isti raziskavi bila med državami, ki so se najhitreje pomaknile v razred višje, kar pripisuje intenziviranemu vlaganju v raziskave in razvoj na državnem nivoju v zadnjih treh letih. Prof. dr. Dušan Mramor, dekan EF, pa je izpostavil, da je bistvo prizadevanja, dolgoročno, dosegati finančno uspešne rezultate inovativnega in raziskovalnega dela. 

Dr. Špela Stres, Inštitut Jožef Stefan, je poudarila, da imamo v Sloveniji v evropskem merilu visoko število objav, razmeroma veliko vlagamo v raziskave in razvoj, hitro napredujemo, smo pa še vedno nizko na lestvici tistih, ki inovacije uspešno komercializirajo.

Ključni govorec profesor Wim Biemans iz Groenigen University, Nizozemska,  je v svojem predavanju poudaril pomen razumevanja kupca in njegovih potreb v  čim zgodnejših fazah procesa inoviranja, predvsem pa nujnost  dobrega upravljanja vseh povezav in odnosov , da podjetje inovacijo uspešno komercializira, pa najsi gre za povezave in odnose med člani tima, med različnimi oddelki, poslovnimi funkcijami ali med podjetjem in trgom. Predvsem pa, poudarja: »Zavedajte se, da inoviranje ni »znanost«, eksperimentirajte in ne bojte se zgrešiti!« 

Hubert Kosler, MOTOMAN ROBOTEC in YASKAWA Ristro iz Ribnice,  je pokazal, kako je podjetjema, ki ju vodi, uspelo priti iz Ribnice na zahteven globalni trg ter s svojo razvojno  fleksibilnostjo postati razvojni partner inovativni japonski multinacionalki Yaskawa. Poudaril pa je, da je gospodarska kriza prinesla tudi pozitivne posledice, saj je bilo potrebno spremeniti uveljavljene pristope. Svoj uspeh na trgu podjetji pripisuje tudi izjemno skrbnemu poprodajnemu servisu kupca, vlaganjem v izobraževanje zaposlenih ter R&D filozofiji celotnega podjetja.

COBIKov Laboratorij za odprte inovacijske sisteme je tudi letos izvedel obsežno raziskavo in mag. Matevž Rašković je predstavil rezultate letne raziskave med slovenskimi visokotehnološkimi malimi in srednje velikimi podjetji (MSP).

V skoraj dveh letih delovanja je COBIK dosegel tudi prve raziskovalne rezultate in v sekciji »Inovativne prakse« so štirje laboratoriji COBIKa že lahko predstavili tako rezultate kot osnovne načrte za komercializacijo. Tako so Laboratorij za bioinstrumentacijo, Laboratorij za bioanalitiko, Laboratorij za sisteme z naprednimi materiali in Laboratorij za napredno instrumentacijo predstavili svoje rezultate in načrte za njihovo komercializacijo s področja vode, bakteriofagov kot alternativnih zdravil, industrializacije fulerena in sinhronizacije velikih sistemov. Vse predstavljene razvojne ideje obetajo zanimiv prodor na globalne trge.

Program konference


Image gallery:

Related news

Publish your comment: