Proti podnebnim spremembam s pomočjo boljšega okvirjanja komunikacije? Eksperiment na temo prostovoljne izravnave ogljika
19.06.2023EF raziskave

Avtorici objave:
- Aja Ropret Homar, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
- Ljubica Knežević Cvelbar, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
Kakšno raziskovalno vprašanje sta si zastavili in kakšen je bil namen raziskave?
Ali okvirjanje poziva k prostovoljni izravnavi ogljika kot izgube (tj. poudarjanje negativnih posledic na okolje, ki jih povzroči potovanje z letalom brez izravnave ogljika) pripomore k večji verjetnosti za prostovoljno izravnavo ogljika s strani turistov.
Katere so ključne ugotovitve vajine raziskave?
Okvirjanje izgube pripomore k večji dovzetnosti za prostovoljno izravnavo ogljika, a zgolj pri eni različici eksperimenta – ko priložnost za izravnavo ogljika v anketi neposredno sledi pozivu; ne pa, ko so med pozivom in odločitvijo o izravnavi ogljika postavljena vprašanja o stališčih do prostovoljne izravnave ogljika.
Druga pomembna ugotovitev raziskave je, da obstaja velika in statistično značilna vrzel med posameznikovim odnosom do prostovoljne izravnave ogljika in dejansko izravnavo.
Kaj vaju je v procesu raziskovanja presenetilo?
Presenetljivo je bilo, da okvirjanje prostovoljne izravnave ogljika kot korist (za okolje) ni imelo statistično značilnega učinka na odločitve sodelujočih (v primerjavi s kontrolno skupino, kjer so sodelujoči videli nevtralen opis brez okvirjanega poziva).
Katerim ciljnim javnostim ugotovitve lahko koristijo?
Vsem, ki svoje stranke, uporabnike ali državljane oz. prebivalce preko sporočil pozivajo k bolj okolju prijaznemu vedenju – tako v turizmu kot tudi širše.
Ugotovitve raziskave lahko koristijo tudi raziskovalcem, ki lahko izvedeni eksperiment nadgradijo oz. prenesejo na drug kontekst.
Kakšen pomen bodo imeli rezultati vajine raziskave v 5 ali 10 letih?
Upamo na uspešen prenos ugotovitev v prakso – to je, prilagoditev pozivov k okolju bolj prijaznemu vedenju (vključno s prostovoljno izravnavo ogljika) na način, da se poudari negativne posledice na okolje, če posameznik sprejme odločitev o vedenju, ki ni okolju prijazna (npr. se ne odloči za recikliranje, se odloči za potovanje z avtom in podobno).
Ključne besede:
- okvirjanje izgube
- prostovoljna izravnava ogljika
- okolju prijazno vedenje
- vrzel med odnosom in vedenjem
- spletni eksperiment
Rangiranje:
- JCR(2021): Q1
- AJG: 4
- EF: A*
Cilji trajnostnega razvoja (SDGs), ki jih članek nagovarja:
- SDG 13 – podnebni ukrepi
Prispevek je objavljen v:
Journal of travel research (Sage)
Do vsebine prispevka lahko prosto dostopate s povezave:
Related news
- Deljenje z množicami: bibliometrična analiza uporabe čustev v …12.03.2025
- Relevantnost ESG tveganj v kreditnem tveganju razvojnih bank06.03.2025
- Razkrivanje moči konstruktivistične pedagogike v podjetniškem …17.02.2025
- Pot do uspeha: okvir za vključevanje oblikovalskega razmišljanj…17.02.2025
- Analiza tvorbe podjetniških namer pri zgodnjih mladostnikih11.02.2025