EF » EFnet » EF raziskave » Sistematični pregled literature na področju zmogljivosti mednarodnega trženja z vidika dinamičnih zmogljivosti – umeritev raziskav o mednarodnih dinamičnih trženjskih zmogljivostih

Sistematični pregled literature na področju zmogljivosti mednarodnega trženja z vidika dinamičnih zmogljivosti – umeritev raziskav o mednarodnih dinamičnih trženjskih zmogljivostih

15.09.2023

Avtorji objave:

  • Gregor Pfajfar, Univerza v ljubljani, Ekonomska fakulteta
  • Maciej Mitrega
  • Aviv Shoham

Kakšno raziskovalno vprašanje ste si zastavili?

Kakšno je razumevanje mednarodnih trženjskih zmogljivosti v obstoječi literaturi skozi prizmo dinamičnih zmogljivosti in kateri elementi tvorijo mednarodne dinamične trženjske zmogljivosti?

Katere so ključne ugotovitve vaše raziskave?

Sinteza 20 strogo izbranih predhodnih empiričnih študij o mednarodnih trženjskih zmogljivostih z uporabo pogleda dinamičnih zmogljivosti (DCV) razkriva, da je akademsko zanimanje za te zmožnosti dobro utemeljeno in narašča ter da obstaja nekaj dobro raziskanih dejavnikov osrednjih zmožnosti (npr. medorganizacijske zmožnosti, zunanja tržna usmerjenost) in njihovih prevladujočih posledic (npr. izvoz in inovacijska uspešnost). Zelo malo pa je poznanega o moderatorjih teh povezav, zlasti v zvezi s posledicami. Ta pregled ponazarja, da trenutne raziskave niso dosledne pri opredeljevanju in merjenju ključnih konstruktov, daje smernice za prihodnjo konceptualizacijo in merjenje tako imenovanih mednarodnih dinamičnih tržnih zmogljivosti (IDMC) ter predlaga vrsto konkretnih raziskovalnih usmeritev.

Kaj vas je v procesu raziskovanja presenetilo?

Presenetilo nas je malo število raziskav, ki se ukvarjajo z mednarodnimi dinamičnimi trženjskimi zmogljivosti, čeprav praksa kaže, da je razvoj prav teh v uspešnih podjetjih ključen za ustvarjanje konkurenčnih prednosti v današnjem hitro spreminjajočem se in turbulentnem mednarodnem okolju.

Katerim ciljnim javnostim ugotovitve lahko koristijo?

Raziskava lahko koristi drugim raziskovalcem, saj nudi pregled obstoječe literature tega področja in odpira številna vprašanja za raziskave v prihodnje ter s tem predstavlja idejno osnovo za prihodnji razvoj teoretičnega področja mednarodnih dinamičnih trženjskih zmogljivosti. Prav tako raziskava lahko koristi poslovni javnosti, saj poda konkretna priporočila glede razvoja mednarodnih dinamičnih trženjskih zmogljivosti. Nenazadnje lahko koristi vsem deležnikom, ki kakorkoli želijo uspeti na mednarodnih trgih, saj bo njihov uspeh odvisen prav od njihovih mednarodnih dinamičnih trženjskih zmogljivosti.

Kakšen pomen bodo imeli rezultati vaše raziskave v 5 ali 10 letih?

Glede na to, da raziskava definira koncept mednarodnih dinamičnih trženjskih zmogljivosti, ki pridobiva na veljavi tako v praksi kot med raziskovalci, in postavi vrsto predlogov za različne deležnike kot tudi prihodnje akademske raziskave, verjamemo, da bodo ti rezultati služili kot osnova za razvoj teoretičnega in praktičnega znanja še vrsto let.

Ključne besede:

  • mednarodne dinamične trženjske zmogljivosti
  • mednarodne trženjske zmogljivosti
  • dinamične zmogljivosti
  • mednarodno trženje
  • sistematični pregled literature

Rangiranje:

  • JCR(2022): Q2
  • AJG: 3
  • EF: A

Cilji trajnostnega razvoja (SDGs), ki jih članek nagovarja:

  • SDG 9 – industrija, inovacije in infrastruktura
  • SDG 11 – trajnostna mesta in skupnosti
  • SDG 12 – odgovorna poraba in proizvodnja
  • SDG 17 – partnerstva za doseganje ciljev

Prispevek je objavljen v:
International marketing review (Emerald)

Do vsebine prispevka lahko prosto dostopate s povezave:

Systematic review of international marketing capabilities in dynamic capabilities view – calibrating research on international dynamic marketing capabilities

cilji

Related news

Publish your comment: