EF » EFnet » Napovedujemo » Novo v Mali galeriji EF – KAROL KUHAR »DRVENJE V RECIKLAŽO«

Novo v Mali galeriji EF – KAROL KUHAR »DRVENJE V RECIKLAŽO«

26.04.2022

Maja in junija 2022 si bomo v Mali galeriji Ekonomske fakulteta ogledali dela umetnika Karola Kuharja.

»Karol Kuhar je bil rojen leta 1952 v Spodnji Besnici pri Kranju. Likovni javnosti se je prvič predstavil s samostojno razstavo pred okroglo petdesetimi leti v Prešernovi hiši v Kranju (1972). Od tedaj kontinuirano razstavlja doma in v tujini (Italija, Avstrija, Nemčija, Francija, BIH…). Imel je 60 samostojnih preko 100 skupinskih razstav.   Za svoja dela je prejel številna priznanja in nagrade (1981 nagrada na Ex- temporu v Piranu, 1978 Velika Prešernova plaketa gorenjskih občin, 1995 in 2006 nagradi na Slovenskem bienalu mesta Kranj, leta 2014 na 3. Mednarodnem Festivalu likovnih umetnosti priznanje ZDSLU za kvaliteto likovnih del…). Kuharjev ustvarjalni nagovor je vselej naletel na dober sprejem pri strokovni javnosti, mdr. tudi v likovnih kritikah dr. Avguština, dr. dr. Globočnika, ZDSLU…

Avtor je s svojo metodo ustvarjalnosti v letih delovanja izoblikoval različne tipologije, različna pomenska izražanja s katerimi kreira podobe, ki spominjajo in opominjajo na odnos družbe do ekologije, potrošništva, medčloveških odnosov, psiholoških stanj. V zadnjem obdobju za svoj likovni nagovor uporablja žgano in kolorirano kovino, ki jo kolažira na odpadne tiskarske plošče. Kolaž (fr. collage) je slika iz različnih, na platno ali kak drug nosilec nalepljenih materialov. Okoli 1912 so kolaž uvedli kubisti, da bi iz delcev stvari na podlagi njihove otipne vrednosti zgradili samostojne likovne ureditve. Kuhar  ugotavlja, da je čas v katerem živimo čas slikovnih, pogosto prav agresivnih informacij. Brez pretiravanja je namreč mogoče reči, da so slikovne informacije danes že prevzele primat nad verbalno-jezikovnim.  Kolaži so likovni izraz človeka industrijske dobe, njene mehanizirane serijske proizvodnje in predmetnosti, njene razuzdane potrošnje in njenega neutrudnega ustvarjanja odpadkov. So pa tudi izraz vere, da je človek tudi v takih pogojih še sposoben ustvarjati žive (ob)likovne celote. Tiskarske plošče, ki v zelo kratkem času dobijo status družbeno brez vrednega odpadka, so pritegnile ustvarjalca, da jih je na svoj način vključil v svoja dela in jim dal nov duhovni smisel. Ker so primerne tudi za nanos barvnih pigmentov in žganje, jih z lastnimi inovacijami dopolnjuje, razvija in bogati ter razvija popolnoma samosvoje postopke, vključujoč tehniko prostih asociacij in na ta način gradi prepoznavni osebni likovni rokopis.«

Petra Vencelj, kritik/kustos, recenzent

Razstavo si lahko ogledate maja v prostorih Male galerije EF.

Vljudno vabljeni!


Image gallery:

Publish your comment: