EF » EFnet » Novice » Zgodba o nakupovalnih vozičkih izpod rok Boštjana Puclja

Zgodba o nakupovalnih vozičkih izpod rok Boštjana Puclja

10.01.2024

V torek, 9. 1. 2024, je ob 17.00 v galeriji Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani potekala otvoritev fotografske razstave z naslovom Pogrešani v akciji. Avtor je poklicni fotograf iz Novega mesta, Boštjan Pucelj.

V študentskih letih je obiskoval Fakulteto za gradbeništvo in geodezijo, fotografiranje pa mu je priraslo k srcu šele kasneje, čisto po naključju, ko ga je za to navdušil kolega, ki je takrat fotografiral vsem dobro znan koncert Rock Otočec. Kasneje je tudi sam začel raziskovati svet fotografije, takrat še z analogno kamero. Čez čas je za svoja dela prejel številne nagrade na natečajih in festivalih, kot na primer Fotografija leta revije Emzin, Slovenia Press Photo in Fotopub. Prav tako je izdal tudi 8 fotografskih knjig, prva je izšla leta 2005 z naslovom Babi.

Pravi, da navadno ne fotografira načrtno, ampak želi ujeti spontane trenutke. Ko je nekega dne pregledoval svoje fotografije, je ugotovil, da je na njih velikokrat prisoten motiv nakupovalnega vozička. Želel jih je vključiti v zgodbo, zato je začel načrtno iskati lokacije, kjer so ti postavljeni v (na prvi pogled) nenaravno okolje, torej so bili odtujeni, vandalizirani, predelani … Tako je nastala zgodba fotografij Pogrešani v akciji. Z izbirom fotografij je želel nakupovalne vozičke predstaviti v vlogi določenih ljudi, ki so v sodobni družbi izkoriščeni, zavrženi, zasužnjeni ipd. Osredotočal se je na različna okolja, položaje in stanja vozičkov. Zaupal nam je, da je ena izmed njegovih najljubših fotografij, kjer je nakupovalni voziček predelan v stol, ki jo je posnel v Berlinu, ko je obiskal zdaj žal že pokojno slovensko pisateljico in pesnico Marušo Krese.

Sam pravi, da navdih za svoja dela išče iz motivov iz vsakdanjega življenja in, da na začetku ustvarjalnega procesa nikoli ni obremenjen; skozi sam proces nato vidi kam ga pot oziroma zgodba popelje ter tehniko fotografiranja prilagaja vsebini. Vsebina se mu zdi veliko bolj bistvena od same kvalitete fotografije. ”Ena fotografija mogoče lahko pove zelo malo, iz serije fotografij pa lahko nastane zgodba,” je Pucelj zaključil pogovor.

Metka Žerjal, Efnews


Image gallery:

Publish your comment: