EF » EFnet » Gostovanja » 10. okrogla miza o managementu z gostoma, mag. Simono Špilak in mag. Markom Kalinom

10. okrogla miza o managementu z gostoma, mag. Simono Špilak in mag. Markom Kalinom

12.12.2019

V okviru 10. okrogle mize o managementu na temo »Trendov vodenja, motiviranja in organiziranja v dobi inovativnosti« na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani smo gostili mag. Simona Špilak, direktorico BOC Institute ter mag. Marka Kalina, vodjo poslovnega razvoja pri podjetju Geneplanet.

Mag. Mark Kalin je študentom predstavil Geneplanet: »Geneplanet je vodilni evropski ponudnik inovativnih rešitev na področju zagotavljanja zdravja in zdravega življenjskega sloga, ki temelji na preventivnih genetskih analizah. Prisotni smo na več kot 30 trgih. Leta 2017 je bilo podjetje uvrščeno med 100 najhitreje rastočih podjetij v osrednji regiji, Gazela 2017, v letu 2018 je postalo zmagovalec tekmovanja za Najboljši biotehnološki startup v vzhodni in centralni Evropi ter bilo proglašeno za ITM izvoznika leta 2018

»Pri 20 letih sem odšel v Missouri, ZDA, na študij in študijsko delo v tujino in preživel v ZDA 4 leta,« je študente uvodoma nagovoril mag. Mark Kalin, ki ima kar štiri zaključene magisterije ter dodal: »Pojdite v tujino, postali boste samostojni, tujina vam bo dala socialno omrežje in samozavest. Na primer, ko sem priletel v ZDA, seveda … so se izgubili kovčki, poklical sem domov prek mobitela, že v nekaj minutah povzročil za več 200 eur stroškov, takrat še ni bilo mednarodnih paketov, nato se je zablokiral telefon, nisem imel kartic …, odšel sem v stanovanje, ki pa je bilo brez opreme …, teden dni sem spal na tleh. In sem spal na tleh. Ampak, meni je bilo TOP,« v polnem žaru deli izkušnje iz mladosti in študijskih dni mag. Mark Kalin, v veliki predavalnici, kjer so študenti vidno vsrkavali znanje in izkušnje mag. Kalina, ki z žarom in energijo doda: »Tujina ti da moč. Spoznaš kulturo. Dobiš samozavest.« Mag. Kalin je nemudoma podal odgovor študentom, ki jih je zanimalo, zakaj je karierno pot nadaljeval v Sloveniji in ne v ZDA: »V ZDA sem dobil več ponudb, a v Sloveniji imamo izjemno raven izobrazbe. Vedite, v Sloveniji smo vodilni na veliko področjih. Slovenci smo zelo izobraženi, to je prednost Slovencev.« Nato je pojasnil in nadaljeval: »Ko sem študiral in delal še kot študent v ZDA, kjer sem vodil franšizo, sem tam spoznal njihov poslovni svet. Vse je usmerjeno k rezultatom. Dosežkom. Štejejo le KPI-ji (op. Key Performance Indicator). ZDA je država dosežkov. Četudi sem se trudil lastnikom razložiti, zakaj določeni KPI-niso bili doseženi, so ljudi odpustili, jaz pa sem človek, ki sem in še vedno zagovarjam dolgoročne odnose. Vidik zaupanja in ljudi.« V predavalnici je bilo občutiti to izjemno prelivanje izkušenj in dobrosrčnosti mag. Marka Kalina, ki je želel študentom predstaviti čim več predati in jih motivirati za jutri, za razvoj kariere in življenja: »Zaupanje in integriteta sta zelo pomembni za vodenje poslov. Udeležba na mednarodnih konferencah, meetup-ih  …« Čas je tekel in študenti so podali več 20 vprašanj, v okviru katerih je mag. Kalin pojasnil, kako se začne njegov poslovni dan: »Moj dan se začne zelo zgodaj, ob 6.00 že obiščem fitness, v športu sem celo življenje, to je del mene. Namreč, živimo v času, ko je je vse naokrog veliko stresa. Zato je pomembno, da imamo in razvijemo rutine. Struktura je pomembna in tako zahtevamo sami od sebe doslednost. Moji dnevi so dejansko do ure sprogramirani. Morate razviti rutino in se je držati. Nato, zjutraj v službi pogledam pošto in vsako jutro preberem tuje poslovne časopise, kot je na primer Financiral Times. Sledijo sestanki, pri čemer si organiziram težje sestanke v dopoldanskem času. Enkrat tedensko pa imamo timske weekly meetinge.« Sledila je daljša razprava in številni odgovori na vprašanja študentov. Ob zaključku je mag. Mark Kalin sklenil priporočila študentom: »Pri vodenju v mednarodnem okolju je potrebno še posebej poznati kulturološke značilnost poslovnih partnerjev, na primer, pri Japoncih je še posebej pomembno zaupanje, v Turčiji je za uspeh poslov dobro poznati in imeti tudi podpro Vlade, državnih institucij, … Vsekakor vam želim podati 3 sklepne misli: (1) pojdite v tujino, pa ne v sosednjo državo, ampak res v tujino, saj boste dobili in zgradili moč. (2) Čim več preizkušajte. Če ne vprašaš, nikoli ne izveš odgovora. Delajte napake in (3) pridobite si mentorja/mentorje. Sam sem se vedno obdajal z ljudmi, ki so bolj uspešni od mene. Tako potem rastemo in v primeru konfliktov imaš ob sebi osebo, s katero se lahko pogovoriš

Mag. Simona Špilak, izvršna vodja z več kot 20 let mednarodnih izkušenj s področja marketinga in prodaje, na visokih strokovnih in vodstvenih pozicijah v mednarodnem okolju, je študentom pojasnila razvoj njene karierne poti od vodje v multinacionalki, do ustanoviteljice, direktorice lastnega podjetja: »Kariero sem začela v multinacionalki, kjer sem zares dobro spoznala vse procese, dobila sem globino in širino znanj. Poslovno okolje multinacionalk mi je dalo pogumno poznavanje posla. Mednarodno okolje mi je dalo zelo dobro osnovo. Pri tem pa moramo verjeti vase. Moja notranja želja je bila in moje poslanstvo je ustvarjali edinstvene zgodbe. To sem jaz.« Mag. Simona Špilak je poudarila, da je za razvoj vodenja pomembno mreženje in grajenje prepoznavnosti: »Oddelati je potrebno več 10 velikih projektov kvalitetno in potem postaneš prepoznaven. Zelo se je potrebno potrudili, da postaneš prepoznaven in pridobiš zaupanje v vodstvenih krogih.« Mag. Simona Špilak je z žarom v očeh in vso pozitivno karizmo odprto delila izkušnje in študentom navdihujoče ter motivacijsko podala priporočila o razvoju vodstvenih in managerskih znanj in veščin: »Mene motivirajo izzivi. Rada imam ljudi in vedno sem si želela dajati. Vedno, vedno obrnite vprašanje, da bo spodbudno. Vedno glejte rešeno situacijo.« Ko so jo študenti vprašali, kaj jo žene naprej, je srčno podala: »Zmeraj verjamem, kaj bi lahko še bolje opravila vse aktivnosti, projekte. Okoli nas je toliko talentov, toliko ljudi z znanji. Vsak klient je darilo.« Ob sklenitvi okrogle mize, kjer je 4 urno srečanje minilo kot trenutek, je mag. Špilakova sklenila misli študentom: »Če želite biti vodja, morate imeti svojo konkurenčno prednost. Znanje in izkušnje so ključne za samozavedanje. Delajte na tem. Ko uživate v delu, boste ujeli svojo konkurenčno prednost. Vodenje je proces, ki si ga vsak izbrusi skozi izkušnje. Morate si upati, s tem rastejo tudi izkušnje

Okroga miza je potekala v okviru predmeta Temelji managementa, katerega nosilca so prof. dr. Vlado Dimovski, prof. dr. Sandra Penger in doc. dr. Judita Peterlin. Iskrena zahvala  gostoma, da sta s študenti delila karierne izkušnje iz sveta vodenja ter tako pomembno prispevala k povezovanju teorije in prakse na področju vede o managementu. Mag. Simoni Špilak in mag. Marku Kalinu želimo še veliko uspehov naprej ter se jim najlepše zahvaljujemo.


Image gallery:

Publish your comment: