EF » EFnet » Novice » PKP Digital: kako se z lockdownom soočajo v štirih slovenskih podjetjih

PKP Digital: kako se z lockdownom soočajo v štirih slovenskih podjetjih

13.11.2020

Avtor članka: Rok Pikon

Kaj je zaprtje javnega življenja prineslo za farmacevta LekPošto Slovenije, trboveljskega ponudnika naprav za zajem podatkov Dewesoft ter hitro rastoči čistilni servis Beeping? Kako so se reorganizirali? Kako vidijo prihodnost dela? O tem se je s predstavniki teh podjetij na digitalni Poslovni konferenci Portorož pogovarjala profesorica z ljubljanske Ekonomske fakultete dr. Tjaša Redek.

»Kriza je vplivala na interakcijo zdravnikov s pacienti in z industrijo. Zdravstveni sistemi so se zaprli, dostopnost do zdravljenja je postala otežena, kar bo dolgoročno vplivalo na našo industrijo,« je povedal Rober Ljoljo, predsednik uprave Leka in predsednik Novartisa v Sloveniji.

Pri Leku so ves čas nadaljevali proizvodne in razvojne aktivnosti. »Od pet tisoč zaposlenih jih lahko na daljavo dela okoli dva tisoč. V obdobju pandemije smo celotno poslovanje preselili na domove ljudi. Ugotovili smo, da so se določene stvari, ki se prej niso dale urediti nekaj let, zdaj uredile v nekaj tednih, na primer digitalno podpisovanje pogodb,« pravi Ljoljo.

»Že dve leti delamo pri opolnomočenju zaposlenih. Želimo, da vodje spodbujajo zaposlene, ne pa izdajajo neka navodila. Zaposleni so bili torej navajeni samostojno delati. Vodje so bili v času lockdowna tudi psihološka opora zaposlenim. Rekli smo jim: dobite se na sestanku, ampak brez teme sestanka – imejte virtualno kavo,« je izkušnje iz časa lockdowna opisal prvi človek Leka.

Bo dela od doma v prihodnje več? »Delo na daljavo ni nova normalnost, nova normalnost bo neki hibridni model, delodajalci ne smemo pozabiti na timsko delo in interakcije. Za stik s kulturo podjetja je potreben osebni stik,« meni Ljoljo.

»Tehnologije dela na daljavo so nam bile znane, saj smo že prej morali veliko delati na daljavo, ker do nekaterih tovarn nismo imeli dostopa,« pravi Andrej Orožen, direktor in soustanovitelj Dewesofta. »Vsem zaposlenim smo sporočili, da če želijo, lahko ostanejo doma in dobijo stoodstotno plačilo, a se je izkazalo, da tega niti nočejo, da želijo videti sodelavce in biti tam, kjer se rešujejo problemi. Nevede smo se torej na takšno krizo že dolgo pripravljali in to je bilo neprecenljivo.«

Koliko manj bo novih izdelkov zaradi te krize? Orožen odgovarja, da takšnih izdelkov, kot jih razvijajo v Trbovljah, ne razvijejo čez noč in da jim torej koronakriza sploh ni upočasnila razvoja. To opiše na primeru izdelka, ki ga razvijajo za nemškega proizvajalca vozil: »Decembra lani smo začeli razvoj novega produkta za Volkswagen in smo zdaj v polovici razvojnega cilja. Preden bo prišlo do serijske proizvodnje, bo že januar.«

Šli smo za pet let naprej

Tudi pri Pošti Slovenije niso zaradi krize krčili nobenih vlaganj v raziskave in razvoj. Jim je pa lockdown močno spremenil poslovanje. Pisemskih pošiljk, ki pomenijo nekaj manj kot polovico Poštinih operacij, je bilo v prvih devetih mesecih leta za 15 odstotkov manj. »E-poslovanje pa je eksplodiralo. Šli smo za pet let naprej. Ocenjujemo, da bo ta trend ostal. Do neke mere bo šlo nazaj, bo pa spletno nakupovanje ostalo na višjih ravneh, kot je bilo pred epidemijo,« je povedal Vinko Filipič, član poslovodstva Pošte Slovenije.

Bo dela od doma v prihodnje več? »Gotovo bomo delali več od doma, ne vidim pa tega kot neki megatrend v prihodnosti,« meni Filipič.

Naša ekipa nov produkt pripravi v 24 urah

»Težko je, ko rasteš in pride lockdown in moraš odsekati roko. Z vidika širitve delamo danes to, kar bo aktualno čez pet mesecev. Prvi val nam je pospešil marsikatero aktivnost,« pravi Jan Dobrilovič, ustanovitelj Beepinga, platforme, ki povezuje čistilce in gospodinjstva. Na kaj je ponosen? »Pri nas lahko ekipa osmih ljudi v 24 urah naredi nov produkt, ga umesti na spletno stran in začne prodajati,« pravi sogovornik.

Foto: Jernej Lasič


Image gallery:

Publish your comment: