Uspevam s pomočjo vodje: Generiranje in udejanjanje ustvarjalnih idej ter zaznana podpora nadrejenega
18.06.2014EF raziskave
Ključne besede:
ustvarjalnost;
inovativnost;
vodenje.
Avtorji:
Miha Škerlavaj, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta in BI Norwegian Business School; Matej Černe, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta in COBIK; Anders Dysvik, BI Norwegian Business School
Namen članka:
Članek se ukvarja z vprašanjem kako lahko vodje doprinesejo k boljšemu udejanjanju ustvarjalnih idej zaposlenih.
Ciljna javnost:
Vodje in zaposleni v organizacijah, ki ustvarjajo dodano vrednost z inovacijami.
Kratek povzetek objave:
Predmet raziskave:
V dveh študijah – anketni med 165 zaposlenimi in 24 vodji v proizvodni dejavnosti ter eksperimentalni med 123 dodiplomskimi študenti – proučujemo kako zaznana podpora vodje prispeva k boljšemu udejanjanju ustvarjalnih idej zaposlenih.
Glavne ugotovitve:
Prvič, predlagamo, da veliko število ali novost ustvarjalnih idej posameznikov vodi k zmanjšanim donosom v smislu njihovega udejanjanja. Na osnovi teorije alokacije resursov predlagamo in preverimo hipotezo, da obstaja narobe obrnjena U-krivulja, ki prikaže razmerje med generiranjem in udejanjanjem idej posameznikov. Drugič, preverjamo vlogo zaznane podpore vodje kot moderatorja v odnosu generiranje-udejanjanje idej, ki se izkaze za način boljšega izkoristka visoko ustvarjalnih idej. Vloga podpore vodje v procesu inovativnosti posameznikov se izkaže zlasti v dostopu do virov in podpore potrebne za udejanjanje idej ter tako izboljša verjetnost udejanjanja visoko ustvarjalnih idej.
Uporabna vrednost za podjetja, priporočila za management:
Prispevek objavljen v eni od vodilnih svetovnih revij s področja vodenja sooča vodilne in zaposlene v organizacijah z mitom, da za inovativne organizacije zadošča imeti ustvarjalne zaposlene. Članek na osnovi anketne raziskave in eksperimenta dokaze, da visoko ustvarjalne ideje ali pa veliko število ustvarjalnih idej vodi do padajočih donosov v smislu udejanjenih idej. Sodelavci dojemajo pretirano nove ideje kot tvegane in zahtevne v smislu potrebnih virov, kar se odrazi v zmanjšani podpori pri njihovi implementaciji. Vendar pa imajo taksne na prvi pogled pretirano optimistične ideje velik potencial. Zaposleni z ustvarjalnimi idejami potrebujejo okolje, ki je spodbudno z vidika udejanjanja idej. Neposredni vodje so ključen del taksnega podpornega okolja za inovativnost zaposlenih.
Revija objave:
Leadership Quarterly, 2014
Rangiranje:
ABS 4, JCR IF 2.711
Celotni članek lahko preberete na tej povezavi.
Related news
- Preučevanje vpliva memetičnih dvojnikov na viralnost memov in p…13.11.2024
- Neprofitni športni klubi v (post)tranzicijski Evropi: trajnostna…04.11.2024
- Vrzel v raziskavah sprejemanja tehnologije: poziv k vključevanju…24.10.2024
- Besedilna analiza poročanja podjetij o trajnostnosti in ESG ocen…24.10.2024
- Priložnostni cinizem ali ujetost? Raziskovanje odzivov prekarnih…24.10.2024