Diskurz trajnostnega in odgovornega turizma – na poti k trajnostno-odgovornem” turizmu (Sustainable-responsible tourism discourse – towards ‘responsustable’ tourism)
19.01.2015EF raziskave
Ključne besede:
trajnostni turizem;
odgovorni turizem;
responsustable tourism (odgovorni in trajnostni turizem),
CSR,
vedenjska ekonomija,
trojni A model.
Avtorji:
Tanja Mihalič, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
Namen članka:
Namen članka je oblikovati in pojasniti proces implementacije trajnostnega razvoja v prakso turističnih destinacij. Procesni model temelji na jasnem razlikovanju med teoretičnim konceptom trajnostnega razvoja ter razumevanjem odgovorne destinacije, ki trajnostni razvoj dejansko sprovaja v praksi.
Ciljna javnost:
Članek je namenjen načrtovalcem razvoja turizma, oblikovalcem turistične politike, destinacijskim managerjem ter managerjem v turističnih podjetjih.
Kratek povzetek objave:
Predmet raziskave:
Kljub temu, da je trajnostni razvoj turizma že desetletja predmet akademskih razprav, se njegovo uvajanje v praksi zatika. Pričujoči članek zato proučuje teorijo trajnostnega razvoja in njegovo implementacijo v turističnih destinacijah. Prvi vidik se nanaša na teoretični concept, drugi vidik na odgovorno obnašanje turističnih destinacij. Na osnovi dognanj s področj politične ekonomije in vedenjske teorije članek ponuja integriran model, ki združuje koncept trajnostnega razvoja in odgovorno implementacijo le-tega v prakso v treh fazah: zavedanje, planiranje, implementacija. Model se imenuje trojni A model, iz angleških besed Awarness, Agenda, Action. Članek predlaga nov termin ‘’trajnostno-odgovorni turizem’’ (responsustable tourism), ker trenutno razumevanje odgovornega turizma predpostavlja, da destinacija ravna po načelih trajnostnega razvoja.
Glavne ugotovitve:
”Responsustable” turizem je novo poimenovanje za razvoj turizma, ki je hkrati odgovoren in trajnostno naravnan. Odgovorni turizem pomeni odgovorno obnašanje turističnih deležnikov, ki temelji na upoštevanju principov trajnostnega razvoja.
Revija objave:
Journal of Cleaner Production 01/2015; in print, doi:10.1016/j.jclepro.2014.12.062.
Rangiranje:
Impact Factor: 3.59.
Celotni članek lahko preberete na tej povezavi.
Related news
- Preučevanje vpliva memetičnih dvojnikov na viralnost memov in p…13.11.2024
- Neprofitni športni klubi v (post)tranzicijski Evropi: trajnostna…04.11.2024
- Vrzel v raziskavah sprejemanja tehnologije: poziv k vključevanju…24.10.2024
- Besedilna analiza poročanja podjetij o trajnostnosti in ESG ocen…24.10.2024
- Priložnostni cinizem ali ujetost? Raziskovanje odzivov prekarnih…24.10.2024