Vpliv vrednot deljenja informacij na uporabo informacijskih sistemov: empirična raziskava v kontekstu poslovnointeligenčnih sistemov
07.01.2015EF raziskave

Ključne besede:
poslovna vrednost IT;
strateški management IS;
poslovnointeligenčni sistemi;
uporaba informacij;
vrednote deljenja informacij.
Avtorji:
Aleš Popovič (University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia), Ray Hackney (Brunel University, Business School, UK), Pedro Simões Coelho (Universidade NOVA, ISEGI, Portugal), Jurij Jaklič (University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia)
Namen članka:
Medtem ko so bile dimenzije uspešnosti informacijskih sistemov in povezave med njimi v preteklosti že podrobneje raziskane, pa je razumevanje vpliva organizacijskih dejavnikov, konkretneje vrednot deljenja informacij na uporabo informacij pri poslovnem odločanju, še manj pojasnjeno.
Ciljna javnost:
Srednja in velika podjetja, ki so v svoje poslovanje vpeljala poslovnointeligenčne sisteme z namenom izboljšanja poslovnega odločanja.
Kratek povzetek objave:
Predmet raziskave:
V raziskavi smo proučevali vpliv kulture deljenja informacij na uporabo informacij, ki jih podjetjem za potrebe poslovnega odločanja na različnih organizacijskih ravneh zagotavljajo poslovnointeligenčni sistemi.
Glavne ugotovitve:
Za uporabo informacij, ki jih podjetjem zagotavljajo poslovnointeligenčni sistemi, je pomembna kakovost informacij, ne pa tudi kakovost samega sistema, ki take informacije zagotavlja.
Izboljšanje vrednot deljenja informacij se odraža v povečani kakovosti informacij.
Vrednote deljenja informacij nimajo neposrednega vpliva na uporabo informacij.
Izboljšanje vrednot deljenja informacij zmanjšuje pomen kakovosti informacij pri odločanju glede njihove uporabe v poslovnem odločanju.
Uporabna vrednost za podjetja, priporočila za management:
Z namenom povečevanja uporabe informacij, ki jih zagotavljajo poslovnointeligenčni sistemi, lahko podjetja zasledujejo dve poti: 1) vlagajo napore v povečanje kakovosti samih informacij ali 2) izboljšajo kulturo deljenja informacij. Zaradi naporov in stroškov, povezanih z izboljševanjem zaznav odločevalcev glede kakovosti vsebine informacij, je za podjetja smiselno spodbujati kulturo deljenja informacij, s katero povečujejo zaupanje odločevalcev v kakovost informacij in posledično njihovo uporabo.
Revija objave:
The Journal of Strategic Information Systems; Volume 23, Issue 4, December 2014, Pages 270–283
Rangiranje:
JCR IF (2013): 2.571; ABS: 3
Članek si lahko preberete na tej povezavi.
Related news
- Deljenje z množicami: bibliometrična analiza uporabe čustev v …12.03.2025
- Relevantnost ESG tveganj v kreditnem tveganju razvojnih bank06.03.2025
- Razkrivanje moči konstruktivistične pedagogike v podjetniškem …17.02.2025
- Pot do uspeha: okvir za vključevanje oblikovalskega razmišljanj…17.02.2025
- Analiza tvorbe podjetniških namer pri zgodnjih mladostnikih11.02.2025