Vloga organizacijskega konteksta pri spodbujanju proaktivnega vedenja zaposlenih: sovplivanje kadrovskih sistemov in relacijskih klim
23.02.2016EF raziskave

Ključne besede:
Kadrovski (HRM) sistemi,
relacijske klime,
proaktivno vedenje.
Avtorji:
Dr. Saša Batistič, University of Portsmouth, Portsmouth Business School, Anglija;
dr. Matej Černe, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta;
dr. Robert Kaše, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta;
Ivan Župič, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
Namen članka:
Poudariti vlogo organizacijskega konteksta ter preko večnivojskega pristopa analizirati sovplivanje kadrovskih (HRM) sistemov in relacijskih klim na proaktivno vedenje zaposlenih.
Ciljna javnost:
Kadrovski managerji, vrhnji management, neposredni vodje, snovalci politik s področja poslovnih ved.
Kratek povzetek objave:
Predmet raziskave:
Na podlagi vzorca 211 zaposlenih v 25 slovenskih podjetij smo preučevali kombinacije konfiguracij kadrovskih (HRM) sistemov (sistem, ki temelji na pripadnosti ter sistem, ki temelji na upoštevanju pravil) in relacijskih klim (skupnostna in tekmovalna).
Glavne ugotovitve:
Kontekst svobodnega odločanja (laissez-faire), ki vključuje kombinacijo šibkega kadrovskega (HRM) sistema, temelječega na upoštevanju pravil in močne tekmovalne relacijske klime je boljši za spodbujanje proaktivnega vedenja od negovalnega (kombinacija močnega HRM sistema, temelječega na pripadnosti ter močne skupnostne klime). Poleg tega kombinacija močnega sistema, ki temelji na pripadnosti ter šibke skupnostne klime vodi do večje ravni proaktivnosti zaposlenih.
Uporabna vrednost za podjetja, priporočila za management:
Proaktivno vedenje je nujno potrebno v hitro spreminjajočem poslovnem okolju (večja konkurenca, tehnološko inoviranje …). Vpliva na uspešnejše in učinkovitejše upravljanje delovnih nalog, inovativnost in vodenje. Zato je ključnega pomena razumevanje, kako lahko z izgradnjo ustreznega organizacijskega konteksta spodbujamo to zaželeno vedenje med zaposlenimi. Za managerje je pomembno poznati kombinacije HRM sistemov in relacijskih klim, ki vodijo do proaktivnega vedenja.
Revija objave:
European Management Journal, 2016
Rangiranje:
JCR, SNIP
Celotni članek lahko preberete na tej povezavi.
Related news
- Deljenje z množicami: bibliometrična analiza uporabe čustev v …12.03.2025
- Relevantnost ESG tveganj v kreditnem tveganju razvojnih bank06.03.2025
- Razkrivanje moči konstruktivistične pedagogike v podjetniškem …17.02.2025
- Pot do uspeha: okvir za vključevanje oblikovalskega razmišljanj…17.02.2025
- Analiza tvorbe podjetniških namer pri zgodnjih mladostnikih11.02.2025