EF » EFnet » EF raziskave » Primerjava inovativnosti in etnocentrizma mladih potrošnikov

Primerjava inovativnosti in etnocentrizma mladih potrošnikov

06.04.2016

Ključne besede:

Mladi potrošniki,
Zahodni Balkan,
Kitajska,
Inovativnost potrošnikov,
Etnocentrizem potrošnikov,
Teorija akulturacije.

Avtorji:

Dr. Matevž Rašković, Univerza v Ljubljani, Ekonomska Fakulteta in Shanghai University of International Business & Economics;
Zhonghui Ding, mag., Shanghai University of International Business & Economics in Ekonomska Fakulteta Univerze v Ljubljani;
Dr. Vatroslav Škare, Univerza v Zagrebu, Ekonomsko-poslovna fakulteta;
Dr. Đurđana Ozretić-Došen, Univerza v Zagrebu, Ekonomsko-poslovna fakulteta;
Dr. Vesna Žabkar, Univerza v Ljubljani, Ekonomska Fakulteta

Namen članka: 

Primerjava mladih potrošnikov (18-30 let) v treh državah Zahodnega Balkana in na Kitajskem z vidika njihove inovativnosti (sprejemanje novih blagovnih znamk in izdelkov) ter etnocentrizma.

Ciljna javnost:

Raziskovalci in akademiki s področja mednarodnega poslovanja in trženja, managerji mednarodnih podjetij na Kitajskem in na Zahodnem Balkanu.

Kratek povzetek objave:

Predmet raziskave:
Inovativnost mladih potrošnikov (18-30 let) in stopnja njihovega etnocentrizma pri uporabi izdelkov široke potrošnje na Kitajskem ter treh državah Zahodnega Balkana.

Glavne ugotovitve:
Mladi potrošniki (18-30) v vseh štirih državah izkazujejo relativno visoko stopnjo potrošniške inovativnosti in nizke stopnje etnocentrizma. Medkulturne razlike pa ne vplivajo na razlike v potrošniški inovativnosti in etnocentrizmu. V primeru Slovenije in Makedonije obstaja tudi šibka, a značilno pozitivna korelacija med potrošniško inovativnostjo in etnocentrizmom, kar je drugače kot pri odraslih potrošnikih, kjer naj bi bil odnos negativen.

Uporabna vrednost za podjetja, priporočila za management:

Visoka stopnja podobnosti med mladimi potrošniki (18-30 let) na Kitajskem in Zahodnem Balkanu z vidika njihove inovativnosti in etnocentrizma kaže na to, da je ta segment glede na ostale demografske segmente relativno bolj homogen. To za mednarodna podjetja pomeni višje stopnje standardizacije njihovega trženja, kar posledično pomeni večje stroškovne prihranke na področju trženja.

Revija objave:

Journal of Business Research 

Rangiranje:

JCR in ABS

Celotni članek lahko preberete na tej povezavi.


Related news

Publish your comment: