EF » EFnet » Novice » Razstava meseca januarja: David Holzinger – Cutting Through II

Razstava meseca januarja: David Holzinger – Cutting Through II

09.01.2019

V januarju 2019 se v Galeriji in Mali galeriji Ekonomske fakultete predstavlja koroški umetnik David
Holzinger.

“Trije cikli, zarezovanje skozi spremembe v času, materialu in tehniki ter prepoznavanje lastnih stanj

Uspešni cikli v umetnikovem opusu vedno zaznamujejo razvoj – bodisi s preskoki ali s prelivanjem idej – ter prepletajoče se procese, ki jih je treba razrešiti.

Trem ciklom – ti so bili na ogled v različnih galerijah in razstavah ter prehajajo od ‘osvobajanja’ od iskanja samega sebe in rešitve v prikritih strukturah do faze združevanja ‘Discretio’ na samoniklih otokih in jasah lastnega bitja in postajanja, in nazadnje dejanskega ‘zatrtja interferenc’, ki jo je mogoče pojasniti kot svarilno in samorazumevajočo analizo okolja in družbenega vedenja – sledi bolj plastična serija, poimenovana ‘Zarezovanje skozi’.

Prvi trije cikli so dobro znani in pritegujejo pozornost v različnih galerijah doma in po svetu, tudi zaradi prefinjenega kombiniranja tehnik akrila, laka in plastičnih elementov.

Za razliko od Goetheja, ki je postavil izhodišče, da umetnosti ne bi smeli vključevati v svoj vsakdanji diskurz, pa so v Holzingerjevem četrtem ciklu subtilno zajete bistvene slabosti našega družbenega vedenja in z njimi povezane utvare, ki jih avtor uravnoveša z nagajivim pomežikom.

To ustreza grobim, pobarvanim, razrezanim in ponovno odprtim platnom na škatlastih okvirjih ali podokvirjih majhnega do srednje velikega formata. Naslov nam obljublja barve in drugačne zorne kote, od katerih vidimo samo delček, a nikoli ne moremo biti prepričani – če nas ne Holzinger pretenta z odvzemom lastnih pričakovanj –, da ne bomo samo preprosto stopili v galerijo, kjer so že odprta ali prerezana platna, in videli še dodatne tri-, štiri- ali petcentimetrske reze. Tudi po nakupu bi bilo še vedno zelo bizarno, če bi v prisotnosti lastnika galerije na plano potegnili škarje ali nož, ker bi želeli priti do dna skrivnosti Holzingerjeve zapuščine.

Ne glede na vse pa bi takšno ravnanje kupca odražalo tudi njegovo razumevanje kapricioznosti in samoodločanja, ki ju Holzinger pripisuje svojim delom. Zatorej so starost, minljivost in nepopolnost zatrle kakršnokoli obliko plastične kirurgije.

Potem ko so vsa platna napeta preko okvirjev, vsi rezi narejeni, zlepljeni, raztrgani in popravljeni ter je brezoblično ogrodje slike napolnjeno z vso umetnikovo voljo in ustvarjalnostjo, je naloga dokončanega umetniškega dela, da opravi, še kar je treba. To stori roka, ki med potjo daje dobre nasvete in mu zaželi vse dobro, vendar ga nato izpusti in prepusti samemu sebi.

Naj bodo to valovi, ki bičajo napeto platno, mečejo sence in se upirajo težnosti, naj bodo napol skrite glavice žebljev ali rezi, ki poudarjajo dvome in obup – Holzinger jih izpusti.

Tako se lahko tudi oni malo poigrajo, privabljajo opazovalca in ga zaslepijo, kar se verjetno dogaja v vsaki družbi in tudi vsakemu, ko se sooča s samim seboj. Vseeno pa želijo opazovalca prisiliti, da osveži svojo radovednost in se prepusti že pogosto uporabljeni in prenapihnjeni samorefleksiji.

Lahko samo upamo, da bo naš pristop do umetnosti, ki želi s pomežikom usmeriti pozornost na vse vrste zlorab in nesmislov, postal stvar navade. Blagor pogumnim!”

Besedilo je prevod iz angleščine, kritika Herberta Brandnerja.

Otvoritev razstave je potekala v torek, 8. januarja 2019 ob 17. uri v prostorih Galerije.


Image gallery:

Related news

Publish your comment: