EF » EFnet » EF raziskave » Harvard Business Review | Marvel’s blockbuster machine: How studio balances continuity and renewal

Harvard Business Review | Marvel’s blockbuster machine: How studio balances continuity and renewal

20.06.2019

 

Harvard Business Review | Marvel’s blockbuster machine: How studio balances continuity and renewal

 

Ključne besede:
Inovacijski portfelj,
inovacije,
ustvarjalnost,
Marvelovo filmsko vesolje.

Avtorji:

  • Spencer Harisson, INSEAD;
  • Arne Carlsen, BI Norwegian Business School;
  • Miha Škerlavaj, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta

Namen članka:
So vam všeč Jekleni mož, Črni panter in Kapitanka Marvel? Kaj pa Varuhi vesolja in Maščevalci? V zadnjem desetletju je Marvel (Marvel Cinematic Universe) ustvaril 22 filmov, ki so skupaj dosegli nad 17 milijard dolarjev prometa in v povprečju kritiško oceno 83 %. S tem so dosegli nekaj, kar v zgodovini ni uspelo še nikomur v filmski industriji. Dosežek je še posebej impresiven, saj so to dosegli v skrajno težavnem okolju, kjer filmske franšize pretresajo novi poslovni modeli pretočnih vsebin. Težavnemu okolju navkljub je ekipa Marvelovih filmskih studiev ustvarila organizacijo, iz katere se lahko vsi skupaj nekaj naučimo o stalnem inoviranju. Miha Škerlavaj (Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani in BI Norwegian Business School) je v soavtorstvu s Spencerjem Harrisonom (poslovna šola INSEAD) in Arnetom Carlsenom (BI Norwegian Busines School) vzel Marvel pod drobnogled, da bi ugotovili, kakšna je njihova formula za stalno inoviranje. Proučili so obsežen nabor podatkov o vhodih, procesu in rezultatih inovativnosti ter ugotovili, da je Marvel iznašel sistem, kako ustvarjalno kombinirati spremembe in stabilnost v inoviranju.

Ciljna javnost:
Za vsa podjetja, druge organizacije, vodje, zaposlene in posameznike, ki jih zanima inoviranje.

Kratek povzetek objave

Glavne ugotovitve:
Organizacije, ki si želijo stalnega inoviranja, morajo najti svoj sistem, kako ustvarjati inovacijske portfelje. Inovacije morajo biti dovolj povezane med seboj, da pripovedujejo skupno zgodbo, hkrati pa tudi ravno dovolj različne druga od druge, da vsakič znova pritegnejo z novostjo. Ugotovitev še zdaleč ni omejena na filmsko branžo. Članek izpostavlja tudi številne podporne primere iz drugih panog, med katerimi je tudi praksa zaposlovanja v podjetniškem samorogu slovenskega izvora Outfit7.

Uporabna vrednost za podjetja:
Članek je objavljen (in izpostavljen na naslovnici) prestižne poslovne revije Harvard Business Review, kar je izjemen dosežek, saj je šele drugič v zgodovini, da je to uspelo slovenskemu avtorju.

Revija objave:
Harvard Business Review

Rangiranje:
FT50; JCR: 4.374 – Business 19/140, Management 25/210; AJG: 3

Celoten članek lahko preberete na tej povezavi.


Image gallery:

Related news

Publish your comment: