Napovedovanje povpraševanja s štiriparametrično metodo eksponentnega glajenja
05.11.2016EF raziskave

Ključne besede:
Napovedovanje povpraševanja,
metode eksponentnega glajenja,
sezonski podatki,
Holt-Wintersove metode,
metode z blaženim trendom,
časovne vrste M3-Competition,
posamezni artikli,
simetrična relativna mera učinkovitosti
Avtorji:
- Dr. Liljana Ferbar Tratar, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta,
- Dr. Blaž Mojškerc, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta,
- Dr. Aleš Toman, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
Namen članka:
Raziskati in izboljšati napovedne zmožnosti Holt-Wintersove metode glajenja.
Ciljna javnost:
Managerji oskrbnih verig v manjših in srednje velikih podjetjih.
Kratek povzetek objave:
Predmet raziskave:
Napovedovanje prihodnjih vrednosti sezonskih časovnih vrst z metodami eksponentnega glajenja.
Glavne ugotovitve:
Z vpeljavo dodatnega parametra v klasično aditivno Holt-Wintersovo metodo lahko bistveno izboljšamo njeno zmožnost kratkoročnega napovedovanja. Nova metoda omogoča večjo fleksibilnost pri glajenju sezonske komponente časovne vrste in je bolj učinkovita od obstoječih štiriparametričnih posplošitev Holt-Wintersovih metod.
Uporabna vrednost za podjetja, priporočila za management:
Nova, hitra, enostavna in učinkovita metoda napovedovanja vrednosti sezonskih časovnih vrst.
Revija objave:
International Journal of Production Economics 181 (2016) 162-173
Rangiranje:
JCR 2015: IF 2.782
Kategorija SE
IJ – engineering, industrial ; 2/44 ; četrtina: 1
IK – engineering, manufacturing ; 4/42 ; četrtina: 1
PE – operations research & management science ; 7/82; četrtina: 1
SNIP 2015: IF 2.109
Kategorija SE
2209 – Industrial and Manufacturing Engineering ; 18/260 ; četrtina: 1
Kategorija SSE
1400 – Business, Management and Accounting(all) ; 7/169 ; četrtina: 1
1803 – Management Science and Operations Research ; 11/126 ; četrtina: 1
2002 -Economics and Econometrics ; 41/516 ; četrtina: 1
Celoten članek lahko preberete na tej povezavi.
Related news
- Deljenje z množicami: bibliometrična analiza uporabe čustev v …12.03.2025
- Relevantnost ESG tveganj v kreditnem tveganju razvojnih bank06.03.2025
- Razkrivanje moči konstruktivistične pedagogike v podjetniškem …17.02.2025
- Pot do uspeha: okvir za vključevanje oblikovalskega razmišljanj…17.02.2025
- Analiza tvorbe podjetniških namer pri zgodnjih mladostnikih11.02.2025