EF » EFnet » EFnews » Trženje azijskim potrošnikom: »Odnos in zaupanje znotraj njega se ne vzpostavita čez noč«

Trženje azijskim potrošnikom: »Odnos in zaupanje znotraj njega se ne vzpostavita čez noč«

14.01.2019,

Azija je največja svetovna celina, s šestimi geografskimi enotami. Sestavljajo jo Severna Azija (del Rusije), Vzhodna Azija (Kitajska, Hongkong in Severna Koreja), Jugozahodna Azija (Saudska Arabija), Srednja Azija (Kazahstan in Turkmenistan), Južna Azija (Afganistan, Indija in Butan) ter Jugovzhodna Azija (Indonezija in Filipini). Izzivov in priložnosti v poslovnem svetu, s katerimi se danes srečujejo države tega dela sveta, je ogromno in prav zaradi tega je poznavanje geografskega, demografskega, ekonomskega, političnega in nenazadnje tudi pravnega okolja izjemnega pomena. Upoštevati velja tudi dejstvo, da je vsak del Azije drugačen.

Kim-Shyan Fam, priznani profesor in strokovnjak na področju trženja azijskim potrošnikom, je vodil predavanje na to temo. Poudaril je, da se odnos in zaupanje znotraj njega nikakor ne moreta vzpostaviti čez noč. Nujno je poznavanje lokalnih običajev, tradicije, vrednot in verskih prepričanj. Med drugim je predstavil tudi s tem povezano ‘analogijo palčk’, ki se nanaša na tradicionalne palčke, uporabljene pri prehranjevanju. Predavanje je organiziral Konfucijev inštitut, potekalo pa je 7. januarja 2019 v prostorih Ekonomske fakultete v Ljubljani.

Vsak del Azije je raznolik in po svoje poseben. Drugačnost je moč opaziti na vseh področjih. Med seboj se države med drugim razlikujejo tudi glede starosti prebivalstva, kjer lahko za primerjavo vzamemo Indijo in Kitajsko, saj je srednja starost pri slednjih višja za kar 10 let. V Indiji se na primer ženska in moški pri srečanju ne rokujeta, saj po običaju rokovanje ženske z moškim pomeni bolj intimen odnos med njima. Nadaljnje je zanimivo pogledati navade, povezane s prehrano in načinom prehranjevanja. Na Kitajskem kot jedilni pribor uporabljajo palčke, saj hranjenje z rokami smatrajo kot slabo navado. Zanimivo pa je, da na drugi strani Azije, predvsem v Indiji in čez celo jugovzhodno Azijo, ljudje namesto jedilnega pribora in palčk uporabljajo kar roke, in sicer desno roko, saj naj bi za levo roko veljalo, da je manj čista. Nadalje lahko v Koreji opazimo velik pritisk izobraževalnega sistema na otroke. Poleg tega tu imajo in praznujejo drugačne praznike, prisoten je drugačen dohodek, kultura in seveda verska prepričanja.

Med predavanjem je profesor Kim-Shyan Fam predstavil ‘analogijo palčk’ (ang. chopstick analogy). »Palčke so same po sebi pravzaprav brez funkcije. Vendar pa, če dve palčki prideta v prave in spretne roke, je uspeh zagotovljen. Če ne uspeš dobro uskladiti obeh, ne boš mogel pobrati ničesar, kar pomeni, da boš izgubil denar.« Tu je treba predvsem razumeti dejstvo, da ni bistvo v tem, kako pobereš vsako palčko, ampak kako ju uporabljaš skupaj. Vedno moraš imeti dve palčki, ki morata med seboj delovati usklajeno. Če palčki prestavimo v poslovni svet, predstavlja prva poslovne cilje, strategije, pozicioniranje, zaupanje, predanost in vzajemnost, druga pa globoko spoštovanje lokalnih običajev, tradicije, verskih navad, etike in bontona. »Če ste dovolj spretni, da združite in uskladite obe, boste zmagali.«

Anja Puc, EFnews

 


Image gallery:

Related news

Publish your comment: