EF » EFnet » EFnews » Za nami je uspešen, zanimiv in novih spoznanj poln Dan poslovne logistike 2019

Za nami je uspešen, zanimiv in novih spoznanj poln Dan poslovne logistike 2019

24.04.2019

V četrtek, 18. aprila, se je na Ekonomski fakulteti odvil Dan poslovne logistike, ki ga je skupaj s fakulteto pripravilo Združenje nabavnikov Slovenije. Z uvodnimi nagovori so nas pozdravili dr. Marko Budler, asistent za področje Poslovne logistike, doc. dr. Jure Erjavec, vodja programa Poslovna logistika, in Marina Lindič, predsednica Združenja nabavnikov Slovenije.

V polni Lila dvorani so se v hitrem zaporedju odvili trije nagovori, vsi trije govorniki pa so poslušalce zasuli z informacijami, izkušnjami in pričakovanji glede prihodnosti. Ta bo digitalna.

Marko Lekše, izvršni direktor nabave v Adrii Mobil d.o.o., je dejal, da je nabava vse prej kot izolirana poslovna funkcija. Poudaril je, da morajo strokovnjaki s področja nabave sodelovati v procesu razvoja novega izdelka, saj je tako veliko lažje obvladovati stroškovno ceno novih izdelkov. Povedal je tudi, da je vzpostavitev konkurence v nabavi nujna. To pomeni, da ima podjetje vsaj dva dobavitelja za vsak izdelek, ki ga kupuje. Kot izziv nabavnega posla je izpostavil tudi potrebo po avtomatizaciji ponovljivih aktivnosti, prihranjeni čas pa naj zaposleni porabijo za razmišljanje.

Drugi govornik je bil Mitja Šimenc, ki v Mercatorju dela kot projektni manager. Izpostavil je, da obstaja v nabavi izjemno velika koncentracija. Do 10 odstotkov dobaviteljev obvladuje od 70 do 84 odstotkov prodaje. Kot primera na ravni izdelkov je izpostavil čokolado in jogurt, kjer deset odstotkov vseh vrst čokolade, ki jo vidimo na Mercatorjevih policah, ustvari 80 odstotkov prometa s čokolado, desetina vrst jogurtov pa 70 odstotkov prometa.

Zadnja govornica je bila Marina Lindič, direktorica nabave poslovnih enot Adria in Italija v družbi URSA. Dejala je, da je dobro in tesno sodelovanje z dobavitelji pomembno. Tako kot Marko Lekše je povedala, da je oddelek nabave v URSI močno vpet v ostale oddelke. Dejala je tudi, da je v nabavo težko privabiti najbolj sposobne kadre, saj delo nabavnika ni »fancy« funkcija. Izpostavila je tudi indeks direktorjev nabavnih oddelkov – Purchasing Managers Index. Ta je izračunan na podlagi ankete 400 direktorjev nabavnih oddelkov v 19 industrijskih panogah in je odličen indikator gospodarskega stanja. Nabavniki morajo namreč v svojem poslu gledati vsaj nekaj mesecev v prihodnost, in če že kdo vsaj približno ve, kakšno bo gospodarsko stanje čez nekaj mesecev, so to zagotovo nabavniki. To je namreč njihovo delo.

Uroš Konda, EFnews

efnewskvadrat1


Image gallery:

Related news

Publish your comment: