EF » EFnet » EFnews » Webinar o dieti za preprečevanje virusne bolezni: Zmernost je dieta zdravega človeka

Webinar o dieti za preprečevanje virusne bolezni: Zmernost je dieta zdravega človeka

01.04.2020

V ponedeljek, 30. 3. 2020, je Ekonomska fakulteta organizirala webinar Dieta za preprečevanje virusne bolezni – perspektiven naslov, z indikacijo do znanja, ki je v tem času več kot zaželeno. Predavanje je vodil asist. dr. Marko Budler, ki je sicer dobro podkovan na področju informatike in poslovne logistike, tokrat pa v vlogi strokovnjaka za prehrano in šport. V slabi uri webinarja je povzel nekaj raziskav in navedel primere dobre prakse. Seveda je bila rdeča nit predavanja zmernost tako pri športu in prehrani kot tudi pri uživanju prehranskih dopolnil, ki so v tem času precej priljubljena.

Dr. Budler je poudaril, da človek ni narejen za dolgotrajno sedenje niti za dolgotrajno stanje, zato priporoča kombinacijo obeh. Definitivno odsvetuje dolgotrajno sedenje, ki lahko v današnjem času, ko smo večinoma zaprti med štirimi stenami, postane stalnica preživljanja časa. Svetuje kombinacijo anaerobne in aerobne vadbe ter priporoča komplementarnost vadbe z obremenitvijo in tako imenovane »kardio« vadbe v razmerju 2 : 1. Kljub temu da trenutno ne moramo ohranjati fizične kondicije v fitnesu z vadbo z utežmi, lahko uporabimo preproste elemente, ki jih najdemo v vsakem gospodinjstvu, npr. tetrapak mleka. Čeprav se športna aktivnost v tem trenutku zelo priporoča, obstajajo tudi slabosti povečane športne aktivnosti, kot so zasvojenost, povečana stopnja kortizola – stresnega hormona in eventualne poškodbe.

Pri prehrani svetuje obroke z zmanjšanjem vnosa ogljikovih hidratov in pravi, da izdelki na zalogo, kot sta na primer pšenična moka ali sladkor, niso najbolj primerni za ohranjanje vitalnega telesa. Izpostavil je tudi dejstvo, da adaptacija na spremembo načina prehranjevanja traja tudi do pol leta, zato ni pričakovati izboljšanega dobrega počutja takoj. Na koncu se je dotaknil tudi teme prehranskih dopolnil in pozval k uporabi tistih, ki imajo dokazano klinično učinkovitost, ter opozoril na absorpcijo učinkovin, ki je odvisna od kvalitete dopolnila. Smiselno je dodajanje vitamina C, magnezija, cinka, kreatina in tudi omega 3, vsekakor pa ti niso nadomestilo za zdravo uravnoteženo prehrano.

Danica Tajčman, EFnews


Related news

Publish your comment: