FDI Summit 2013: Kalifornija, Katalonija…naslednja postaja: „Zelena Slovenija“
10.10.2013EfNews_novice

Čudoviti gozdovi in neokrnjena narava ne bi smeli biti edini zaščitni znaki zelene barve „v deželici na sončni strani Alp“. Zelena je barva inovacij, okoljevarstvenih tehnologij, blaginje, samospoštovanja in sigurnosti, le-teh pa zadnje čase ni čutiti v Sloveniji. Napočil je čas za spremembe. Ko govorimo o spremembah se osredotočimo izrecno na mentalno – psihološke smernice slovenskega naroda.
Kako naj nas drugi ljubijo, vlagajo v našo deželo in ljudi, če še sami sebe ne maramo?
Na letošnjem FDI Summit-u, ki se je odvijal na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, se je govorilo o tujih investicijah, privatizaciji in korporativnem upravljanju.
»Niso vse stvari, ki se zgodijo slabe in ne zgodijo se zato, da bi nas prizadele. Prinesejo nam tudi dobre stvari in verjamem, da bo po nekaterih preteklih dogodkih Slovenija postala bolj konkurenčna in manj koruptivna država.«, pravi ameriški veleposlanik, Joseph A.Mussomeli
V nadaljevanju okrogle mize je Matej Potokar, predsednik AmCham Slovenija in generalni direktor Microsoftove enote za storitve v Srednji in Vzhodni Evropi, spregovoril o kadrovanju in korporativnem upravljanju v državnih podjetjih. Poudaril je, da je potrebno končati privatizacijo, ker nujno potrebujemo dobro in predvidljivo poslovno okolje: »Zame osebno je kozarec vseeno še napol poln in ne napol prazen,« je zaključil Potokar.
Sonja Šmuc, izvršna direktorica Združenja Manager, pa je Potokarjevo izjavo dopolnila z zanimivo perspektivo – da je naš kozarec morda prevelik. »Poznamo prava področja in prava orodja za rešitve, vendar si v resnici ne želimo sprememb,« je Šmucova opozorila, da v Sloveniji ni problem v tem, da ne vemo kaj storiti, temveč je problem v tem, da preprosto nočemo storiti pravih sprememb, ker se jih bojimo.
Egoizem in individualizem, kot tipična vzorca delovanja v 21. stoletju, sta prisotna tudi v slovenski ekonomiji, razlogov za omenjena pojava je veliko in so kompleksni, rešitve pa so lahko zelo preproste. Po besedah bivše slovenske smučarske tekačice, Petre Majdič se je potrebno soočiti z „mentaliteto poražencev“ in spodbujati tekmovalnost: „Ko Slovenci dosežejo boljši rezultat od svojega soseda se takoj zadovoljijo, kar je narobe. Vedno moramo strmeti k vrhu, k zlatu in najboljšim rezultatom.“
Dizajnerski in inovacijski centri so locirani po celem svetu, soustanovitelj podjetja Seaway, Japec Jakopin, pa se sprašuje zakaj ne bi bili tudi v Sloveniji – najlepši državi.
Jure Košir:„Predanost, strast in trdno delo“ kot pot do ponovne oživitve slovenskega gospodarstva.
„Začetki so vedno težki in komplicirani, vendar je treba iti po korakih. Globalna kriza nas je prisilila, da spreminjamo stvari“, je dejal direktor področja gospodarjenja v BSH Hišni aparati, Boštjan Gorjup. Slovenija ima še vedno nekaj prednosti zaradi katerih ostaja privlačna tujim investitorjem, ko gre za prodajo slovenskih podjetij tujcem pa nastopi problem, ker se zelo težko odpovemo lastništvu domačih podjetih, pa četudi smo slabi gosporadji le-teh.
„Tujci so veliko boljši promotorji Slovenije, kot mi sami.“, opaža Boštjan Skalar, direktor javne agencije SPIRIT.
Iskra Tanjga in Sabina Alijeski, EFnews
Foto: Aljaž Hafner, The Slovenia Times
Related news
- Študiram. Inoviram. Tajda Krevh, Dipsi d.o.o.04.01.2022
- Novo v Mali galeriji | Neža Erjavec23.12.2021
- Umetna inteligenca – številne prednosti za ceno naše zasebnos…23.12.2021
- CPOEF E-TALK: SPREMEMBE SPREMINJAJO – KAM GREMO?23.11.2021
- Podkast Nedeljski gost na Valu 20216.11.2021


















































































