Drugi forum ALUMNI in FBN – Družinsko podjetništvo ima tudi čustveno dimenzijo
12.03.2014Alumni, Alumni pretekli dogodki 2014, EfNews_novice

Hotel Plaza, ljubljanski hotel z idiličnim razgledom, je v četrtek, 20.2.2014 ob sproščenem druženju generacij gostil 2. forum ALUMNI in FBN Adria o družinskem podjetništvu.
Družinsko podjetništvo je vedno zanimiva tema, še posebej pa v kriznih časih. Kot oblika podjetništva se izmika opredelitvi, da gre za zadržano in varno domače okolje. »Na družinsko podjetništvo vplivajo sile globalizacije in svetovna konkurenca, kar zahteva resno trženje«, je začela okroglo mizo izr. prof. dr. Maja Konečnik Ruzzier, soavtorica knjige Marketing for Entrepreneurs and SMEs: A Global Perspective.
Na okrogli mizi je sodelovala Petra Melanšek, podjetnica druge generacije v družinskem podjetju Vivapen. Družinsko podjetje s 47-letno tradicijo se je že pred časom globaliziralo, in zdaj 99 % svojih izdelkov izvozi v 30 držav sveta. Družinsko podjetništvo ima tudi čustveno dimenzijo. Ko je Melanškova od svojega očeta prevzela vodenje podjetja, ga je poskušala enakovredno nadomestiti in se obenem držati načela enakosti med zaposlenimi, zato svoje vloge direktorice v podjetju ni nikoli poudarjala.
Gostja iz tujine, Astrid Wimmer iz podjetja EY, mala družinska podjetja usmerja pri prodoru na globalni trg, kar vključuje vse strateške vidike globalnega poslovanja, od kulturnih sprememb, do katerih mora priti znotraj podjetja, do izpolnjevanja birokratskih zahtev na določenem tujem trgu. Družinski člani in zaposleni v malem družinskem podjetju morajo pri tem sodelovati, da lahko postanejo tim.
Matjaž Čadež, predsednik upravnega odbora podjetja Halcom, je predstavil svoje podjetje, ki je zraslo iz družinskega in je vodilni ponudnik rešitev za plačilne sistem v Srednji in Jugovzhodni Evropi. V tej panogi je potreben stalen napredek, ta pa je odvisen predvsem od znanja zaposlenih. Že pred leti je v podjetju uvedel delavsko delničarstvo, da pa ima lahko pri odločanju zadnjo besedo, je sam lastnik 75-odstotnega deleža v podjetju. Podjetje se z mreženjem širi v mednarodno.
Ob koncu okrogle mize so lahko člani Alumni kluba Ekonomske fakultete ob kozarcu vina Lepa Vida in okusnih prigrizkih posvojili punčko iz cunj in s tem pri slovenskem Unicefu pomagali otrokom v državah v razvoju.
Več fotografij si lahko ogledate TUKAJ!
Lana Grunčić Krajnc, EFnews
Related news
- Študiram. Inoviram. Tajda Krevh, Dipsi d.o.o.04.01.2022
- Novo v Mali galeriji | Neža Erjavec23.12.2021
- Umetna inteligenca – številne prednosti za ceno naše zasebnos…23.12.2021
- CPOEF E-TALK: SPREMEMBE SPREMINJAJO – KAM GREMO?23.11.2021
- Podkast Nedeljski gost na Valu 20216.11.2021