EF » EFnet » EFnews » Marketing na valovih 4. industrijske revolucije

Marketing na valovih 4. industrijske revolucije

11.04.2017,

Digitalni marketing danes ne pomeni več urejanja Key Words – ključnih besed v Google iskalniku in objavljanja slik na Facebook profilu. Sodobna tehnologija omogoča sledenje potrošniku na vsakem koraku. Potrošniki danes že prostovoljno razkrijejo ključne osebne podatke, njihova zgodovina spletnega iskanja pa razkrije njihove potrebe in navade. O tem, kako monetarizirati na pridobljenih podatkih, je publiki predaval Igor Pauletič.

 

V torek, 4. aprila 2017, je Ekonomska Fakulteta (EF) za širšo javnost študentov več fakultet in poslovnežev gostila Igorja Pauletiča iz podjetja FrodX,  d. o. o.

V uvodu predavanja je govorec orisal trende in značilnosti bližnje prihodnosti v obdobju 2025–2035. Z vidika marketinga je predvsem potrebno razumeti, da so se lastnosti kupca popolnoma spremenile. Danes je kupec, ko vstopi v trgovino, že popolnoma odločen o obsegu svojega nakupa. Če ga primerjamo s kupcem iz preteklosti, nima več potrebe po informacijah in različnih možnostih, saj jih je raziskal že sam prek spleta. Prav tako je potrebno razumeti pričakovanja sodobnega kupca, ki so prav tako popolnoma drugačna od pričakovanj v preteklosti. Danes vedno bolj že zahtevamo avtomatizacijo, ki nam olajšuje vsakdanje življenje in predvsem vzdrževanje naše lastnine.

Pauletič je moderne trende karikiral z vsakdanjimi anekdotami o podjetnikih, ki danes iz podatkov o lokaciji in zgodovini naših preteklih nakupov morajo omogočiti avtomatični ponovni nakup. Tako nas bi morala tehnologija – telefon – na bencinskih servisih opomniti, da ob točenju goriva lahko kupimo tudi vodo in npr. revijo, kot smo jo že v preteklosti.

Tako bi podjetniki optimizirali prodajo in povečali prihodke. Še lažje je zbirati podatke o spletnih nakupih, saj tehnologija, kot je eye tracking – sledenje pogledu, omogoča identificiranje potreb potrošnikov in posledično optimizacijo spletne strani. Na podlagi zbranih podatkov lahko izberemo primernejše slike, optimiziramo spletne povezave – linke­­, izboljšamo besedilo in podobno.

 

Konec zasebnosti – neskončna potrošnja

Pauletič  je dodal: »Vrednost objave ni v vsebini, ampak v  količini lajkov in shareov. Na podlagi teh dveh dejavnikov socialna omrežja širijo novico.« Kam nas to pripelje? Kot družba se moramo vprašati, ali smo pripravljeni žrtvovati zasebnost, za katero Pauletič trdi, da smo jo že izgubili, in verodostojnost zaradi večje potrošnje in dobička. Zdi se, da je debata na to temo, ki bi bila ključna, žal, že zaključena in izgubljena.

Morda bo odgovor bolj jasen na katerem izmed prihodnjih dogodkov, ki bodo na EF potekali do 19. 4. 2017 z namenom seznanjanja študentov z novim poslovnim okoljem, ki ga bodo aktivno sooblikovali.

 

Aleksander Koren, EFnews

efnewskvadrat


Related news

Publish your comment:


Twitter: efljubljana