EF » EFnet » EFnews » Poletna šola v Kanadi z ABC Business Academy

Poletna šola v Kanadi z ABC Business Academy

25.10.2018

Letošnje poletje je v kanadskem mestu Toronto potekala poletna šola, ki jo že od leta 2015 organizira ABC Business Academy v sodelovanju s tamkajšnjo univerzo Ryerson. Tudi letos se je kar nekaj študentov Ekonomske fakultete v Ljubljani odločilo za ta program in tam preživelo čas od 16. julija do 4. avgusta. Skozi 21 dni so imeli priložnost spoznavati poslovni svet in kulturo ter srečati poslovneže z različnih področij in z njimi navezati nove stike. Znotraj programa so med drugim obiskali podjetji Twitter in Bank of Montreal ter tako vstopili v svet, ki je bil mnogim do takrat še neznan. »Kanada je res država mnogih priložnosti, saj imamo tu zelo diverzificirana področja industrije, od visoke tehnologije pa vse do finančnih storitev,« je v pogovoru razložil eden od zaposlenih in dodal, da so tu dobri pogoji za uspešno poslovanje in velike priložnosti za mlade.

O zgodbi, ki stoji za ABC Business Academy, smo se pogovarjali tudi z Davidom Alesom in Jušem Dobnikarjem, dvema od treh fantov, ki so pri svojih 21 letih začeli graditi to zgodbo in uresničili idejo o poletni šoli.

»Ideja o poletni šoli je izhajala iz tega, da v času svojega študija na fakulteti pridobimo premalo praktičnih izkušenj in da je zagotovo premalo stika med podjetji oziroma poslovneži na eni strani in študenti, ki to želijo postati, na drugi strani,« je povedal Juš in nadaljeval, da so prvo destinacijo – Toronto – izbrali na podlagi mnogih raziskav celotnega sistema, med drugim političnega, gospodarskega in socialnega, Toronto pa jih je prepričal tudi zaradi naprednejšega in razvitejšega okolja. V prvem letu so imeli 26 udeležencev iz dveh držav, v letu 2016 pa je ta številka narastla na 43 udeležencev iz kar 13 različnih držav širom sveta, obenem pa so poleg Toronta odprli še poletno šolo v San Franciscu in Münchnu.

Zagotovo je zaželeno, da se mladi udeležijo poletnih šol, saj slednje krepijo duha in širijo obzorja. »Menim, da je udeležba izjemnega pomena, saj ti omogoča, da izstopaš na trgu dela, si drugačen in pridobiš izkušnje, ki jih drugi morda nimajo. Hkrati s tem dokažeš, da si pripravljen vlagati v dodatno znanje in iti korak naprej, kar delodajalci dandanes zagotovo zelo cenijo,« se je strinjal David in dodal, da je izkušnja toliko boljša predvsem zaradi drugače kulture, kot smo je navajeni. Kulture, kjer so izzivi dobrodošli, ideje sprejete in kjer ambiciozni mladi pridejo do besede.

Spekter kar treh programov je le ena izmed posebnosti, ki delajo ABC Business Academy drugačno in boljšo od drugih poletnih šol. Juš vidi prednost predvsem v fokusu na vsebino, ki je mladim zanimiva, in v sodelovanju z najboljšimi podjetji na destinaciji, med katerimi so tudi LinkedIn, Google, Apple in FlixBus. »Zelo poudarjamo tudi goste iz prakse, saj imajo udeleženci priložnost, da se po njihovih predavanjih pogovorijo z njimi osebno in tako dobijo občutek, kako komunicirati z uspešno osebo in z njo izmenjati kontakte,« še pove in nadaljuje, da je velik in pomemben del tudi mreženje na vseh treh lokacijah. David pa prednosti vidi predvsem v širini spektra programa in osredotočenosti na druge trge ter zaključi: »Poleg tega smo mlada organizacija, ki je bolj fleksibilna in se zato lahko lažje prilagaja spreminjajočim se trendom. To je tudi vodilo podjetja, da zaposlujemo mlade – torej, da mladi delajo za mlade.«

»Idealen udeleženec je ta, ki točno ve, zakaj je prišel tja. Ne glede na starost ali predhodno izobrazbo pride z razlogom, da se nekaj novega nauči, nekaj novega doživi, da potuje, da se razvija … in vse to razume kot investicijo vase, v svoj osebnostni razvoj,« na vprašanje, kakšen je profil udeležencev, ki ga iščejo, odgovori Juš ter izpostavi, da v procesu izbire udeležencev ni pomembna povprečna ocena, ampak način razmišljanja in osebnostna naravnanost. Pomembno je tudi timsko delo, naučiti se namreč moraš delati z različnimi ljudmi, z različnimi nivoji znanja in nenazadnje z različno, drugačno kulturo. Kar se tiče izobrazbe, so zelo odprti, še vedno je največ udeležencev s poslovnih smeri, vedno večje zanimanje pa se pojavlja tudi s tehničnih področij.

Cilji za prihodnost so veliki. Da bi uresničili dolgoročno vizijo, morajo v prihodnosti odpreti še vsaj tri akademije po celem svetu. V prihajajočem letu načrtujejo širitev v Dublin. »Ideja je taka, da ko se študent vpiše v prvi letnik fakultete, zatem vsako poletje preživi z nami na drugi destinaciji in vsepovsod pridobi nova znanja, spozna nove ljudi in se sreča z novo kulturo. S tem, ko bi imeli lokacije po vsem svetu, torej na vsaki celini, bi študent dejansko v petih letih poleg študija na domači fakulteti dobil še občutek glede najbolj razvitih poslovnih sistemov po vsem svetu,« o ciljih za prihodnost zaupa Juš in doda, da bodo še vedno zaposlovali mlade. Dotakne se tudi ambasadorskega programa, skozi katerega lahko nekdanji udeleženci postanejo del družine ABC Business Academy in tako z njimi ‘zrastejo’.

»Veliko se usmerjamo na mlade, to je tudi del naše vizije. Imamo namreč velik bazen aktivnih mladih, ki hočejo nekaj več, in tukaj res vidimo priložnost. Naši programi so prilagojeni tudi za podjetja in zaposlene v podjetjih. Vidimo namreč problem, ki ga nimamo samo mladi, ampak se dogaja tudi znotraj podjetij, in sicer da razmišljamo uokvirjeno in smo vajeni nekih rutin,« doda David in izpostavi, da bi znotraj teh zaenkrat treh programov radi pokazali ravno to, kako na nek način ‘odpreti’ glave zaposlenim in kako sistem inovacije vpeljati v podjetje – to pa so reči, ki lahko na dolgi rok močno vplivajo na podjetja.

»Za zaključek bi lepo povabil vse študente, da nam pišejo ali nas pocukajo za rokav, saj jim bomo z veseljem odgovorili na katerokoli vprašanje. S 1. novembrom odpiramo prijave za 2019, možno pa je pridobiti tudi štipendijo. Obenem je naš program tudi akreditiran s 6 ECTS, to pa pomeni, da vam ni treba opravljati določenih predmetov na domači fakulteti,« pove David.

»Sama sem se s poletne šole v Torontu vrnila z veliko znanja in zavedanjem, da sem naredila velik korak na svoji poslovni in obenem življenjski poti ter da sem tako še korak bliže uresničitvi svojih sanj. Zagotovo moram v prvi vrsti pohvaliti celotno ekipo ABC Business Academy, predvsem vse tri mlade in močno ambiciozne ustanovitelje Jana Habata, Davida Alesa in Juša Dobnikarja, ki so poskrbeli, da smo se vsi udeleženci v Torontu imeli res lepo in se veliko novega naučili. ‘Kapo dol’ in nadaljujte z odličnim delom še naprej,« pa je k vsemu dodala še ena izmed navdušenih udeleženk.

Če vas več zanima o programih ABC Business Academy, obiščite njihovo spletno stran.

Anja Puc, EFnews

efnewskvadrat1


Image gallery:

Related news

Publish your comment:


Twitter: efljubljana