EF » EFnet » EFnews » Novinarska konferenca pred jubilejno 20. Poslovno konferenco Portorož

Novinarska konferenca pred jubilejno 20. Poslovno konferenco Portorož

09.11.2018, ,

V torek, 6. novembra 2018, je v sejni sobi Senata Ekonomske fakultete, Univerze v Ljubljani potekala novinarska konferenca pred jubilejno 20. Poslovno konferenco Portorož, v organizaciji časopisa Finance in Ekonomske fakultete. Prof. dr. Janez Prašnikar, Peter Frankl, direktor in glavni urednik Financ, Veljko Bole, višji znanstveni sodelavec, ter prof. dr. Polona Domadenik so napovedali ter predstavili program in vsebine, ki bodo 15. in 16. novembra v Portorožu v središču pozornosti.

Dr. Prašnikar je kot prvi poudaril, da ima konferenca ves čas neko rdečo nit, predvsem pa sledi dogajanju v slovenskem gospodarstvu. Globalizacija in njene pasti, internacionalizacija ter izhod iz krize so bile tiste glavne teme, ki so bile skozi vsa ta leta pod drobnogledom. Zadnja, četrta in hkrati letošnja tema pa je pokrizno obnašanje podjetij. Predvsem je treba odpreti temo in tako izpostaviti tista mednarodna podjetja, ki so vse to preživela. Na eni strani se tako soočamo s podjetništvom, ki s seboj seveda prinaša neko odgovornost, izziv pa se zagotovo skriva tudi v učinkovitem vodstvu, ki zna identificirati trende in na podlagi teh kasneje oblikovati prave strategije. “Dobili smo top managerje ali predsednike uprav ali člane uprav ali vodje oddelkov velikih podjetij. Obetamo si, da bomo na konferenci dojeli nekaj, kar še ni dojetega, neko tiho znanje, tisto, ki ga imajo tista podjetja, ki uspešno krmarijo skozi naštete izzive.”

Peter Frankl je konferenco označil kot zapleteno in hkrati drago. Postavili so si cilj, da pripeljejo res dobre ljudi, ki o poslovnem svetu vedo veliko in bodo tako imeli kaj povedati. Govorci so tako posebej izbrani, med njimi pa lahko izpostavimo tiste, ki prihajajo iz Nemčije.”Mi vsi vemo, da je Slovenija zelo odvisna od nemškega trga,” je poudaril Frankl in obrazložil, da veliko naših dobaviteljev sodeluje z nemško avtomobilsko industrijo. Prav zaradi tega je to pomembno za naše podjetnike, ki so tako ali drugače udeleženi v omenjeni panogi. Treba se je namreč zavedati raznih okoljskih, tehnoloških in tudi političnih disrupcij.

Na novinarski konferenci je kot gost spregovoril že tradicionalni govorec Veljko Bole in napovedal svoje predavanje, ki bo imelo tri vsebinske dele. Nanašalo se bo tako na pogled po segmentih, ki so ključni za trenutno dogajanje, kot tudi na tveganja, ki so dandanes prisotna v poslovnem okolju, izpustil pa ne bo niti storjenih napak. “Kot veste, se ekonomija zdaj počasi ohlaja, dejansko v okolju precej bolj kot v Sloveniji. Poskušal bom prikazati, da je v Sloveniji situacija bistveno drugačna, kot je bila leta 2008, v kriznem obdobju.” Poudaril je tudi pomen vlade in upanje, da bo uspela implementirati določene poteze, ki lahko močno spremenijo potek dogajanja.

Dr. Domadenikova je predstavila nekaj ključnih ugotovitev letošnje raziskave Ekonomske fakultete, podrobnejši rezultati pa bodo seveda predstavljeni šele na konferenci v Portorožu. O raziskavi je povedala naslednje: “Letos smo se skupaj s študenti in mentorji, ki prihajajo z Ekonomske fakultete, prav tako pa tudi iz ZDA in Hrvaške, lotili teme e-poslovanja, ki je del nove digitalne spletne ekonomije.” Slednje po njenih besedah predstavlja enega od pomembnejših trendov, ki zaznamuje današnje svetovno gospodarstvo in povzroča tektonske premike tako na ravni panog kot tudi potrošnikov in družbe. V zadnjih petih letih se je obseg e-poslovanja povečal za kar 100 %, v letu 2017 pa je znašal neverjetnih 9,8 bilijona dolarjev. Slovenija je nekoliko pod povprečjem Evropske unije glede na različne indikatorje, ampak kljub vsemu se delež e-poslovanja tudi v Sloveniji počasi povečuje.

Preko prvega klica v tujino smo imeli priložnost slišati tudi primerjavo med e-poslovanjem in klasičnim poslovanjem v podjetju IKEA, kjer so mnenja, da je kombinacija obojega zanje najboljša odločitev. Lars-Johan Jarnheimer, predsednik upravnega odbora holdinga INGKA, ki upravlja skupino IKEA in ki bo tudi gost 20. Poslovne konference Portorož, je poudaril predvsem to, da je poznavanje kupca na podlagi podatkov pomembno, a da je hkrati treba vedno poslušati tudi notranji glas. V drugem klicu, in sicer v podjetje Novo Nordisk, pa je Susanne Stormer, podpredsednica korporativne trajnosti in direktorica za trajnostni razvoj, ki bo ravno tako gostja na konferenci, izpostavila predvsem to, da niso pomembni samo tisti goli finančni rezultati, ampak da se je treba fokusirati tudi na odnos do ljudi, okolja in nenazadnje planeta. V njihovem podjetju je tako pomemben dolgoročni pogled in ne le kratkoročno doseganje finančnih rezultatov.

Na podlagi slišanega bo zagotovo tudi letošnja, jubilejna 20. Poslovna konferenca Portorož postregla z zanimivi temami in vrhunskimi, izkušenimi govorci, ki poslovni svet dobro poznajo in bodo tako lahko delili svoj pogled na soočenje z izzivi, ki jih dandanes zagotovo ne primanjkuje.

Več o konferenci PKP…

Anja Puc, EFnews

efnewskvadrat1


Image gallery:

Related news

Publish your comment:


Twitter: efljubljana